A FIFA 06 Road To FIFA World Cup a következő generációs konzolok első futball demonstrációja. Nem egy tipikus EA Sports játék, ez csupán erőfitoktatás, hogy mit is tud majd az EA ha végre a nextgen uralja majd a játékok piacát. A FIFA 06 RtFWC megmutatja milyen grafikai minőségre is számíthatunk a 2006-os esztendőben, ugyanis gyaníthatóan ez a játék a FIFA 07 grafikus motorjának legnagyobb nyilvános tesztje.
Ne várjunk tehát teljesen új játékmódokat. A FIFA 06 RtFWC egy átplasztikázott FIFA 06, melyből kidobták a klubcsapatokat és az összes "felesleges" játékmódot. Nincs játékoskészítés, nincs karrier mód. De akkor ez miért jó. Először is nézzetek a képekre. Az kanadai fejlesztők kétség kívül a látványban hozzák először a forradalmat. A grafikai motor az új generációs technikához igazodik és elfelejthetjük a szögletes játékosokat, a kidolgozatlan részleteket. A virtuális játékosok immár pislognak, grimaszolnak és izomzatuk úgy feszül ahogy azt a kellő mozdulat megkívánja. Bőrük és mezük a dinamikus fényviszonyoknak megfelően árnyékolt. Apropó mezek. Saját fizikai motort kapnak nem csak a mezek, hanem a hajak is. Így - igaz még nem annyira látványos módon, mint a NBA06 nextgen változatában - már a mozdulatoknak megfelelően mozognak. Ahogy a játékosok úgy a környezet is fantasztikus minőségben és részletgazdagon tárul elénk. A nagy felbontással textúrázott és árnyékolt stadionokban végre a papírmasé figurák helyett 40-60 ezer poligonokkal "megtömött" 3D-s nézőmodell őrjöng, hullámzik. Valós időben természetesen. A kispadot sem hagyták érintetlenül és így láthatjuk a mérkőzésre regisztrált cserejátékosokat akik ugyanazzal a kidolgozással üldögélnek nagy nyugalomban, mint a pályán "dolgozó" társaik. Az edző is aktívan részt vesz a mérkőzésben. Vadul integet és utasításokat ad a pálya széléről. Dühöng vagy elégedetten mosolyog a szituációk láttán. Az meg már csak hab a tortán, hogy ezek az edzők a 72 válogatott csapat edzőinek pontos és élethű modelljei. A pályamenti élet persze nem csak a kispadból áll. Cseréknél feltűnik az asszisztens. Fotósok, operatőrök, labdaszedők és egyéb alkalmazottak tömege strázsál (vagy éppen mozog) majd a játéktér mentén, akár csak a való életben.
Azért ennek ellenére a tartalommal sem lesz gond, hiszen a 72 ország nemzeti csapatait végigvezethetjük a német világbajnokságra vezető selejtezőkön és utána akár a végső trófeát is megszerezhetjük velük. A mérkőzéseket 9 csodálatosan kidolgozott stadionban játszhatjuk le, melyek mindegyikéhez több féle időjárás (hó természetesen nem) és három napszak (este, nappal, napnyugta) tartozik. Ezenkívül szokás szerint nyomhatunk barátságos mérkőzéseket akár a gép, akár egy barátunk ellen is.
Magában a játékmenetben nem várhatunk túl sok újdonságot. Ez köszönhető a kevés időnek ami a fejlesztéshez rendelkezésre állt, illetve, hogy a totálisan új futball élményhez a régi rendszer helyett egy teljesen új motort kell a későbbiekben az EA-nek kidolgoznia. A FIFA 06 RtFWC alatt a FIFA 06 átgyúrt fizikai és AI engine-je dobog, ami természetesen jelentősen ki lesz egészítve az új technikát kihasználó dolgokkal. Ilyen például, hogy mindegyik játékos két féle mentalitást kap, mindkét mentalitás más-más játékstílust takar. Ez attól függően változik, hogy a játékos milyen formában, hangulatban van. Az új fejlesztési lehetőségeknek hála a játékosok ütközései sokkal élethűbbek lesznek. Sajnos azonban - játszható és kipróbálható verzió hiányában - egyelőre több információnk a játékmenetről nincs. |