Értékelő |
|
|
Grafika |
|
Összesen: |
Játékmenet |
|
89% |
Hangok |
|
Tartalom |
|
Szavatosság |
|
Játékeszt |
|
Nagy elvásárokkal fogtam neki a játéknak. Az idő múlásával azonban előbukkantak a bosszantó apró kis hibák. Ennek ellenére a játék jóra sikeredett. Azonban ne intézzük el ezt ennyire egyszerűen...:) Én egy igazi manager-játéknál 3 fő szempont szoktam figyelni:
- gazdaság
- taktika
- edzés
Sokan még egy szempontot fontosnak tartanak: az adatbázis pontosságát. Véleményem szerint ha valaki sokáig (nem 1-2 szezont) játszik vele, akkor a jelenlegi nagyágyúk eltűnnek a játékból és úgymont 'nevesincs' játékosokkal „kell” az embernek beérnie. Elismerem, hogy egy plusz élményt jelent, ha valaki Ronaldot, Giggs-t, Beckham-et vagy Ronaldinhot tudhatja csapatában, de szerintem hosszú távon ennek nem túl sok jelentősége van. Ennek ellenére most nagyon odafigyeltek az adatbázis felépítésére, elég méretesre sikerült, olyan külsőségekkel megspékelve, mint a játékosok fényképe (ez mondjuk csak a nagyobb bajnokságok játékosainál van).
Gazdaság |
|
Először is gazdasági szempontból nézzük a játékot. Egyrészt azért, mert itt nem túl sok változás van, másrészt még bizonyos dolgokat nem sikerült felderíteni. Ami újdonság, az az, hogy nem szórhatjuk a pénzt ész nélkül az átigazolási szezonban, mivel a klub tulajdonosa meghatározza, hogy mennyi pénzből igazolhatunk. Ez természetesen játékos eladása esetén nőni fog. Másik gátló tényező, a játékosnak felajánlható heti fizetés mértéke. Ezt is a tulajdonos határozza meg. Mivel van egy lehetőség, hogy saját klubot alapítsunk, ott gondolom a mezeket is mi állíthatjuk be, de mivel odáig még nem jutottak a játékban, hogy érdemes legyen kipróbálni, ezért erről majd később fogok véleményt alkotni.
Edzés |
|
|
|
Itt sok érdekes új dolggal találkoztam. Egyrész bővítették a játékosok információit. Ezeket 4 csoportba sorolták: Fizikális jellemzők, Mentális jellemzők, pontrugások és „egyéb” jellemzők. A fizikális jellemzők közé sorolták többek közt a súlypont-emelkedést, a sebességet, a gyorsaságot, állóképességet, stb. A mentális jellemzők között van pl a megelőzés, a koncentráció, stb. A pontrugásba a szöglet, szabadrúgás és büntető elvégzésének sikerességét jellemzik, míg a „egyéb” kategóriába vannak talán a legfontosabb jellemzők, mint a cselezés, fejelés, lövés, stb. 0-100 skálán jellemzik az egyes tulajdonságokat, a mentális tulajdonságokat az életszerűség kedvéért közvetenül nem lehet fejleszteni. Azt, hogy később fejlődik a játékos, nem zárom, ki, de ezt szerintem csak több szezon után lehet észrevenni. Az edzéseknél a TCM 2005-ből jól ismert módon lehet 3 különböző csoportot edzeni (ha van hozzá megfelelő infrastruktúra és edzőkolléga). Napi 4 edzést lehet vezényelni, ebből 2 közös. A 4 edzés ellenére elég amar visszanyerik a játékosok az energiájukat, viszont (bár ez még megfigyeléás tárgyát képezi) nekem úgy tűnik, hogy a folyamatos terhelés hatására „tompábban” mozognak a játékosok. Ha ez így van (bár semmilyen adat nem utal rá, csak a teljesítményük 3D módban), akkor ismét egy olyan dolog, ami sokkal realisztikusabbá teszi a játékot.
Taktika |
|
Igazán egy jelentős újítást fedeztem fel ezen a területen, mégpedig, hogy nincs összefoglaló értékelés a játékosokról. A csapat összeállításánál az egyes játékosok lényeges tulajdonságát kell összehasonlítani. Apró bökkenő az, hogy pl a német területi ligában vitézkedő csapatok játékosainak adatait nem ajánlja fel a program összehasonlításra. Még a saját csapat játékosaiét sem. Mivel csak 18 játékosból áll a keret ezért ez nem drasztikus, de elég bosszantó dolog. A csapat összeállításánál még egy lényeges dolgot kell figyelni, mégpedig a játékos „játékstílusát”. Például a demóban a Manchester United-et igazgattam, és amikor az Attack Minded-támadó felfogású O’Shea-t raktam középhátvédnek, akkor gondban voltam, amikor folyamatosan fennmaradt a támadások miatt. Változás még a csapat játékstílusának beállításában van. Kevesebb dolgot állíthatunk, és főként a védekezési felfogást változtatták meg. Nincs konkrétum arról, hogy a területvédekezést vagy inkább a letámadást alkalmazzuk, csak indirekt módon tudunk rá hatni. Jelentős újítás viszont az, hogy a játékosok moráljának csökkenése (ami egyébként sem olyan drasztikus, mint a korábbi részekben) nem korlátozza az utasításainkat. A szünetben korábban is volt lehetőség a csapat hozzáállását az általunk kívánt mederbe terelni, de újításként nemcsak az egyes játékosokhoz lehet korlátozottan szóln, hanem külön-külön is, valamint a csapat egészéhez is.
Végszó |
|
Bár csak felületesen említem meg, hogy drasztikusan javítottak a 3D-s mód mesterséges intelligeciáján, meg kell nézni mennyivel jobb lett, mint a korábbi részekben. Továbbá újítás az is, hogy a lejátszott meccseket később is vissza lehet nézni és kielemezni, a karrier érdekében nem kell a feladatok teljesítéséhez felborítani az edzéstervet (mivel kihagyták az ilyen feladatokat). Mint már említettem, sok kis bosszantó dolog van amit ki lehetett volna még javítani, (én pl sehol sem találtam olyan lehetőséget, hogy a szurkolókkal tartsuk a kapcsolatot), de összességében szerintem nagyon jó lett ez a rész, meglátjuk mennyire lesz konkurenciája a Football Managernek....
Követelmények |
|
|
EA Games/EA Sports - Canada | |
|
|
|
1Ghz Intel Pentium III, 256MB RAM, DirectX 9.0c, 32 MB-os videókártya, 1,5 GB szabad hely, 8X CD-ROM, DirectX 9.0c kompatibilis hangkártya. | |
|
2.0 Ghz processzor, 512 MB RAM, DirectX 9.0c, ATI Radeon 9600, vagy jobb videókártya, 2GB szabad hely, 8X CD-ROM, DirectX 9.0c kompatibilis hangkártya. | |
|